torsdag 28 januari 2016

Min byggnad

Chepos-pyramiden 

Chepos pyramiden är världens högsta pyramid och den ligger utanför Kairo i Egypten. 
Chepos pyramiden är 147 m hög men 10m har kapats av för man behövde stenarna till ett tempel. Pyramiden har funnits i 4165 år ungefär och den byggdes för att farao vilar i den för alltid, han är begravd där. 

Det finns guld, järn saker och massa mer värdefulla saker där nere för att man trodde att han skulle vakna i ett annat liv. Farao är Egyptens gamla ledare. Pyramiden är som en gravkista fast större och den är inte nergrävd och inte formen som en gravkista utan pyramid liknande.


Källor: www.wikipedia.se                                                                                                                                 


http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.0/

Jag valde byggnaden för den såg cool ut. Jag blev inspirerad av pyramiden för jag gillar pyramider sen liten jag blev nöjd med alt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar