fredag 15 januari 2016

Dödspyramiden

Dödspyramiden är en stor sevärdhet pyramiden på Yetis. Inne i pyramiden är det ett hotell och en resturang och en ICA butik. Anledningen till att den heter dödspyramiden är för att den är hemsökt av en gammal väktare som blev skjuten till döds inne i pyramiden för nästan 30 år sen. Anledning att han sköts var för att han skulle frakta massa pengar till banken från butiken. Sen när han var på väg ut till sin bil så hoppade det fram två rånare, den ena rånaren sköt väktaren i magen. Rånarna är på fri fot än idag. Rånet ägde rum den första januari 1987. Väktaren var svensk. 

Dödspyramiden är precis som en vanlig pyramid fast högre, varmare och säkrare att vara i. Hotellet är känt över hela världen och i rymden och räknas som ett att världens lyxigaste hotell. För ett tag sen så såldes det till Thomas Cook som är världens största flygbolag och resebyrå. Så nu kommer det nya turister ditt varje lördag och tisdag. Pyramiden ligger ca 2 mil från Färdmedelsbyn. Men det kommer dit folk från hela Yetis. Hotellet bevakas av polis, skyddsvakter och ordningsvakter/väktare. På kvällarna kan det bli stökigt. 

När jag byggde Dödspyramiden så använde jag sockerbitar och lim, jag var inte tvungen att ändra något från min ritning. Jag valde sockerbitar på grund av att det var lättast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar